Hoe simpel is de tip: Ga naar testevenementen, neem je collega’s mee.
Misschien niet gelijk het eerste waar je aan denkt bij het promoten van testen in je organisatie, maar toch.
Veel testers gaan niet naar testevenementen en congressen, omdat het werk gebeurt in je eigen bedrijf en daarnaast heeft een mens ook nog een privé leven. Maar één of twee keer per jaar een testevenement bezoeken past wel binnen elk dieet. Dus probeer je collega's mee te nemen, misschien kan je binnen je bedrijf regelen dat dit als een "team building" dag wordt gezien, gevolgd door een etentje. Mij is het in ieder geval één keer gelukt om dit op deze manier te regelen.
- Collega's praten de volgende dag over de gevolgde presentaties met andere collega's en met managers wat automatisch het denken over testen beïnvloedt.
- Op testevenementen wordt je bedrijf ook eerder gezien als een serieuze testclub, wat het testen van buiten af promoot.
- Een presentatie geven op een testevenement, waar je vanuit de praktijk van jou testorganisatie een verhaal verteld promoot niet alleen het bedrijf, maar ook intern zal je dan serieuzer worden genomen. Zorg wel dat je dit via interne nieuwsbrieven of anders intern communiceert.
Voor een volledige lijst van testevenementen, zie mijn website
No comments:
Post a Comment